Saturday, May 19, 2007

just wanna say ...missed you


ياملك
عبر القارات عبر المسافات تخطيا للآميال والآنهار وتحدياُ لللآقدار ابعث ناراُ ...بل بركاناُ من الاشواق
ابعث كلاما قد لايغني عن عيون اشتاق لها الان
ولكنه قد يكون اهون من الصمت والنسيان
بجد الكلام طالع من قلبي قوي
وبجد بجد وحشتوني قوي
مكنتش اعرف اني بحب البلوج ده كده غير لما بعدت بالمنظر ده كنت حاسا انه في حاجه ناقصه بحياتي
لآ في حاجه غلط
كنت هتجنن لحد ما شغلت النت هنا
من ساعت ماسافرت ونا فحاله تناحه غير طبيعيه ساكته خالص انا ذات نفسي مستغربه نفسي
لكن حاسا قوي اني مش انا بجد مش انا ازاي هكون انا وانا نصي كله بمصر لآ ده مش نصي بس ده انا كلي هناك
ازاي بقى هبقى انا وانا من غير اناااااااااا
.................................
مع اني كنت هتجنن قوي وافتح البلوج لكن الفتره الي فات بردو اصابتني حاله كده مش عارفا اكتب فيها ولا كلمه
وانا الي قلت اني اول لما اوصل هقول كلام كتير وحجات كتير
لكن معرفش ليه اول مره احس ان الالهام ضايع مني والقلم بيقف على اول سطر وكأنو نسي ازاي يخطط على الورق
بجد مش عارفا ليه؟
اكتر شيء كان هاممني اني اطمن الناس عليا
انا كويسه وانتو وحشتوني بجد كتير
ياقلبي يانسمه حياتي كلها... وحشتيني ,,,,, اول حاجه عملتها لما وصلت على الصبح كده فتحت الورقه الي كنت هتجنن وااقراها بس
عشان وعدتك مش ااقراها غير لما اوصل واخيرا قرتها
عارفا انك قلقانه عليا بس بجد مش تخافي انا كويسه
ولينا قاعده مع بعض كبيره بس مش هنا بقى

نوني...يارب تدخلي وتقري كلامي ده حشتيني قوي بجد وكل لما انزل من العماره والاقي شقق غريبه
كده مش بيتك الي تحتي احس اني موجوعه قوي ...ياترى انتي عامله ايه.... ونبي يانوني خليكي كويسه

شادي,,,, عارف اكتر حاجه مخلياني مرتاحه شويه هوا اني اخر حاجه شفتها كانت وشك
وانت بتبصلي وبتضحك ....مع اني عارفا اني الضحكه دي كانت وراها دموع مستخبيه
لكن معرفش ليه بحس اني مرتاحه لما افتكر وشك الجميل وانت بتتضحك
مهما وصفت قد ايه انت واحشني عمرو مايكفي بجد عمرو مايكفي .....اكيد انت عارف

****************


معرفش ليه وحشني قوي اني امشي بشوارعك شارع شارع يأسماعليه........ كنت دايما وانا عايشه فيكي ااقول امتى بقى يجي اليوم واخرج منك وكنت مأصدق يجي الصيف عشان اروح ااقعد بالقاهره
بس معرفش ليه الوقتي بفتكر شوارعك وكأني عاوزه احفرها جوايا
كل مكان فيكي ليكي ذكرى معايا
ويمكن لآن اول حب ليا كان جواكي ....... واحلى ايامي معاه كانت فيكي
هتفضلي دايما ماضي ليا
هتفضل ذكرياتي فيكي هيا ماضي.... مش عارفا اذا كنت فيوم هقدر انساه ولا هيفضل يطاردني دايما كل لما اجيلك بعد كده؟؟
بس برغم كل ده عاوزه ااقولك اني رغم اني مكنتش بحبك ...... بس بحبك




*******
احساس رهيب قوي حسيته والطياره بتمشي
بعد اسبوعين من التماسك
عد محاوله الضحك وعدم التفكير
لآسف كل ده طلع عليا اول مالطياره ابتدت تتحرك
انهيار فظيع من العياط
كل ايامي كل الناس كل حاجه كانت زي الشريط الي بيدور قدامي
معرفش ليه حسيت انو لو كانت الطياره وقفت ثواني
كان ممكن اجري على الباب وااقلوهم نزلوني
رجعت فكلامي

:(
**********


تعليق صغير
ياجماعه البوست الملخبط ده ماهو الا بدايه للعوده
حبيت بس ااقلوكم اني رجعت تاني
ولو اني تفصلني عنكم الاميال بل القارات
بس مازالت موجوده

34 comments:

سندباد said...

وحشتينا زي ما وحشناكي والبوست مش متلخبط انما احنا اللي كنا متلخبطين من غير بوستاتك وربنا يهدي عليكي الوحي علشان نقرا احلي بوستات ونحن في الانتظار
تحياتي

Reemo said...

ياسو الجميله
انتى كمان وحشتينا اوى
وانا من كتر ما أوما كانت قلقانه عليكى كنت انا كمان بدأت اقلق بس كنت بطمنها
وكنت متأكده انك اول ما تستقرى وتظبطى حالك هتدخلى نت تانى
وفعلا ده اللى حصل
ربنا يطمنا عليكى على طول يا قمر
ربنا يكرمك ويوفقك فى حياتك
محبتى

Diyaa' said...

حمد الله علي السلامة
التناحة واضحة من لخبطة الكلام في البوست...بس تناحة حلوة ..المهم هيا حالة وهتروح بإذن الله المهم اطمنا عليكي وتحديداً أوما اللي كان نفسي أبعتهالك
البوست رقيق أوي ومش ملخبط ..مش مهم الترتيب المهم المعني اللي عايزة توصليه
متهيألي هيوصل ..بسرعة الصاروخ وهياخد لجوء سياسي في قلب الناس
ربنا يوفقك وهتتعودي وترجعي مصر وأنتي احسن
سلام بقي لحسن أكتب بوست هنا

Yassmina said...

sendbad

ربنا يخليك بجد
قوب يارب فعلا الوحي ينزل تاني احسن والله ماعارفا كتب كلمه على بعضها
:)
ميرسي ليك ياسندباد وعلى سؤالك

Yassmina said...

remoo

كتكوته انتي وحشتيني والله ووحشتني بوستاتك الجميله
معلش بقى على القلق الي كنت عملهولكو

بس بقى تقل وبعرف غلاوتي عندكم
:D
ربنا يخليكي ليا ياسكره

Yassmina said...

deyaa

:D
حلوه تناحه حلوه دي
عجبني التعبير
:)
طمنتي والله انا قلت محدش هيفهم حاجهمن اللخبطه دي
ميرسي ياعم ضياء
وبعيدن ماتكتب بوس البيت بيتك بقى
:D

LAMIA MAHMOUD said...

زي ما اسماعيلية وحشتك انتي اكيد وحشتيها اوي


عارفة البوست مفيهوش لخبطة على العكس تماما في كمية مشاعر بجد ثأثر في اي حد بيقراه

وحشتينا

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

احساس رهيب قوي حسيته والطياره بتمشي
بعد اسبوعين من التماسك
عد محاوله الضحك وعدم التفكير
لآسف كل ده طلع عليا اول مالطياره ابتدت تتحرك
انهيار فظيع من العياط

كل ايامي كل الناس كل حاجه كانت زي الشريط الي بيدور قدامي
معرفش ليه حسيت انو لو كانت الطياره وقفت ثواني
كان ممكن اجري على الباب وااقلوهم نزلوني
رجعت فكلامي


----------------------

عارفة انا اول مرة حسيت الشعور دة امتى؟؟؟

من زمان اوى بس كلامك رجعنى لاول مرة سافرت فيها المهم هنا فى كلامك كمية المشاعر الجميلة اوى دى

بجد رهيبة للغاية سافرتى بنا عبر الكلمات

تحياتى اليكى

الشيطان يعظ said...

هاي
يارب تستمري علي طول
و تدوني علي طول
و متغبيش عن كل اصدقائك تاني

Diyaa' said...

أي تعبير ..عشان تعرفي برضه احنا مش أي حد ..كنت بجيب النهائية في التعبير رغم إنه مكانش موضوعاته حلوة
أيام الشباب ولت ..والبيت بيتي عشان كده مش عايز أقلبه فوضي ..خليه مترتب كده والمعاني تتقري من بين السطور
بتحبي انتي الأسلوب ده..
يلا طمنينا عليكي يا جميل وخدي بالك من حاسا هانم أوي
سلام عليكم

Anonymous said...

و انتي كمان ياياسمينا ياجميله وحشتينا و حمدلله علي سلامتك
انتي عارفه لما قريت كلامك لما كنتي بتتكلمي عن احساسك و انتي بعيده عن المدونه افتكرت احساسي بالظبط يوم مااضطريت اقفل مدونتي الأولي كان احساس فظيع و قعدت اعيط بجد ممكن مش كتير يفهموا احساسي ده بس بجد انا كنت بحس ان المدونه القديمه زي بنتي تخيلي بقه لما تضطري تعملي حاجه في حد عزيز عليكي بس ربن عوضني خير في الجديده و اتعرفت علي ناس حلوه كتير منها و اكيد انتي منهم ياجميله و بطلب منك رجاء ماتتأخريش علينا في الكتابه عشان بجد بتوحشينا
برضو نفسي اعلق علي جمله قلتيها في البوست لما اتكلمتي و قلتي ان ساعات بتحسي ان مفيش اي كلام في دماغك تكتبيه ساعات و الله عزيزتي بتمر عليا لحظات بالشكل ده مابيكونش ليا اي نفس اكتب اي حاجه و فجأه الألهام و الوحي بينزل و تلاقيني مش عارفه الاحق علي الكلام
فبسيب و الله الموضوع بظروف وقت مايكون ليا نفس اكتب بكتب
ربنا يوفقك ياجميله و تحياتي ليكي و يارب دايما الالهام يكون موجود
;)

Oma said...

مش هقولك انتي كمان وحشتيني
انتي وحشتني اكتر ماانا واحشاكي
بجد من يوم ماسافرتي وحالي مقلوب وحاسه الدنيا كلها حالها اتلخبط معايا
وجودك كان مهون حاجات كتيره
وكل الحاجات الصغيره الوحشه كانت بتتمسح بوجودك
دلوقتي كل حاجه صغيره كانت بتدايقني كبرت وبقت تخنقني اوي من غيرك
بجد اكتشفت ان وجودك كان فارق كتييير
كنت اعرف انك تفرقي
بس مش كده
انا حياتي اتقلبت بجد
هتجنن عليكي
بالله عليكي تخلي بالك من نفسك اوووي وتدحكي كتير
بحبك بجد جداً جداً

رينـــــــــــا said...

حمد الله على السلامه :D:D:D:D

Rosa said...

حمدالله على السلامه ياسمينا و في انتظار بوستاتك الجميله
:)

Yassmina said...

lamiaa

موراني يالولو والله
وانتي كمان وحشتيني ووحشني حتى بلوجك الجميل

انا كنت حاسا اني ملخبطه وانا بكتبه يمكن لآنو كان جوايا حجات كتير!!!

Yassmina said...

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:.
ميرسي ليك انت لزيارتك الحلوه دي

ويارب اكون فكرتك حتى ولو بذكريات حلوه
وعجبني قوي تعبيرك فكلمه سافرتي بنا عبر الكلمات

يارب مش تكون اخر مره



الشيطان يعظ

رغم ان اسم الشيطان يعظ ده خوفني شويه
:D
بس عاوزه ااقولك بردو منورني
وميرسي لزيارتك


Diyaa'

هحسدك انا على مواضيع التعبير دي ياعم ضياء
وياسيدي كركب براحتك
اهو بيتك بردو وانت الي هترتبو
:D

Yassmina said...

اجندا حمراء

نورتيني ياسكره
بحب قوي كومنتك الي في رغي كتير كده انا قريت فالبلوج بتاعك حكايه المدونه الي اضريتي تقفليها دي
وحسيت فعلا بيكي
انا بردو لما بعت عن مدونتي بجد حسيت انو في حاجه بحياتي ناقصه لآني بقيت اعتبرها جزء من حياتي
عارفا بردو موضوع اني بيجي وقت مش بعرف اكتب فيه عارفا الي بيغظني انو جوايا حجات لكن بتجيلي فتره مش بعرف اطلعه على الورق بأي شكل
وفعلا بتيجي بظروفها زي مابتقولي

متحريمناش انتي بقى من زياراتك الجميله دي

Yassmina said...

عصفوره قلبي

انا الي دنيتي من غيرك والله كانت بايظه ومش ليه اي معنى
بس الحمد لله اننا رجعنا نتكلم تاني
والله ياوئام انا فعلا م حسيت اد ايه انتي غاليه قوي عندي غير لما بعدت وكنت هتجنن كده عشلن بس اكلمك
يارب بجد يخليكي دايما ليا ومنوره حياتي على طول
i love you kteeeeeeeeeeeer

Yassmina said...

رينا

الله يسلمك وميرسي على زيارتك
يارب تنوريني دايما

روزا

الله يسلمك وميرسي ان بوستاتي عجبتك يارب دايما :)
منوارني ياقمره

Anonymous said...

ياسمينة الجميلة وحشتينا قووووووووووووي وياريت متبعديش عنا تاني بالتدوين وربنا يخفف عليكي الغربة يارب وتحققي كل امالك وطموحاتك ياقمرية

Yassmina said...

قلوب

ميرسي ياقمره لزيارتك الجميله
والمدونين كلهم وحشوني الحمد لله اني رجعت تاني
اما بالنسبه للغربه يسمع من بوؤك ربنا بقى
:D

lockash أحمد تمام said...

يمكن انا ماشفتكيش قبل كده.بس لما عرفت منك انك مسافره فيه حاجه دايقتني.ولما سافرتي و عرفت انك خلاص بقيتي هناك مش عارف وحشتيني.حسيت اني افتقدت حاجه. مش عارف ده اتصال روحي عن طريق البلوجر واللا ايه.حمد الله علي السلامه و خليكي علي طول فاكرانا وماتغيبيش عن البلوجر واللي فيه..

Yassmina said...

لوكاش
اول مره كومنتك يبقى متاخر كده
بس فرحت بردو لما قريتو
مش عارفا ااقولك ايه انت فعلا من الناس الكويسه التي اتعرفت عليهم من خلال البلوج ومن الناس الي بيسعدني اني ازور بلوجاتهم

انا هفضل دايما على تواصل
كفايه اني اتعرفت من خلال البلوجات على ناس فعلا اعتز بيها

ميرسي ليك يالوكاش على كومنتك الحلو ده
وانا دايما موجوده من خلال البلوج بتاعي

ومش تيجي متأخر تاني بقى
خليك زي كل مره فأول الكومنتات
:D

حقى اهرتل said...

يامجرى ريق القلم على ورقه م الدفتر
اوعى لكلام خداع قبل الميعاد يفطر
خليه يكمل صوم لحد سبت النور
لو قش هوه ببنت بالتالته هيبصر

maioya said...

اولا حمدلله علي سلامتك
ويارب تجي تاني بالسلامه
الغربه تبقي صعبه كتير اوي
خصوصا لما تكوني متعلقه بحد في مكان تاني والواضح انه مش حد واحد بس
وبتحبيهم اوي ربنا يخليهم ليكي
وزي ماانتي قولتي رغم بعد المسافات هاتفضلوا ديما قريبين من بعض
مش هايبقي في بينكم حاجز
وان شاء الله هاترجعلهم تاني
ولكم باك
ومش تغيبي عن البلوج بقي ;D

Rosa said...

ياااااااااااه يا ياسمينا كل دا؟ بجد بجد لمسني قوي كلامك عن الاسماعيلية و الذكريات المرتبطة بشوارعها مش عارفة ايه حكاية الذكريات المرتبطة بحاجات معايا الفترة دي منيني بروح بلاقيها.

ربنا يرجعك بلدك بالسلامة.

تحياتي

Yassmina said...

حقى اهرتل

ايه الكلام الجامد ده بس

ميرسي لزيارتك الحلوه دي

Yassmina said...

ميويه

ازيك ياسكره
واخبار الامتحانات ايه يارب تمام
ربنا يقرب مابيني وبينهم فعلا احسن انا سايبا نفسي كلها هناك فمصر

ميرسي ليكي ياسكره

Yassmina said...

ام هاجر الجميله

بقيت افرح بكومنتاتك قوي
بالنسبه لللاماكن والذكريات
عارفا بقيت احس ان ذكرياتنا فالمكان هيا الي بتحببنا فيه
وانا بقيت احب اسماعليه قوي عشان كل ذكرياتي الي فيها
اربع سنين جامعه حياه يعني
مش تغيبي بقى وفرحيني بكومنتاتك

حقى اهرتل said...

لو اتخلصتى من محاولات قلب اللى انتى كاتباه شعر اعتقد انك هيبقى عندك كتابه بجد

Anonymous said...

عارفة اني متأخرة اكتر واكتر عن الكل
واني مقصرة معاكي وبقالي كتير مش جيت البلوجر عندك
وانا لسة عارفة بموضوع سفرك
لكن لما قريت البوست...حسيت بدموع في عنيا..عشان حسيت بكلامك اوي يا ياسمين
انا مش عارفة اقولك ايه لاني حاسة اني انا اللي متلخبطة
....

Yassmina said...

dondon
ولا يهمك بجد المهم انك جيتي
وانا كمان مش تزعلي مني اني قصرت معاكي ونسيت ااقلك على موضوع سفرك
ومش تزعلي مني
ومش تعيطي عشان خاطري

Anonymous said...

خاطرك اكيد غالي يا ياسمين
وانا ماقدرش ازعل منك
وان كانت الايام او الظروف ساعات بتشغل الناس عن بعض
سبحان الله
برضه الايام والظروف ساعات هي اللي تقرب الناس من بعض اكتر واكتر

silver shadow said...

at least u could return but me i just cant cant wrie any thing and u away please forgive that iam late but i just try 2 live pleas remember me as i do
i loooooove youuuuu