Friday, January 26, 2007

رفيق الايام


الحزن رفيق الايام

وضعتك في اول كلماتي
فأنت رفيق اقلامي
تخطوا معها السطور وتترجم مشاعري واحساسي
لااعرف ان كنت صديقا لي ام انت الد اعدائي
ولا اعرف ان كنت سأتخلى عنك يوما
ام سيأتي يوما تهجرني فيه وتنساني
اتسأل ضاحكةً ان هجرتني يوما ما
هل ستشتاق اليك دموع عيناي؟
هي سيموت الالم بداخلي من فراقك او ينام؟
حقا ياحزن انك كلحن نشتاق لسماعه معظم الاحيان
واسمح لي ان اعطيك شهاده وفاء نادره هذه الايام
حيث هجرنا اعز الناس والاصحاب
حيث زمن خدعتنا فيه السعاده والامال
وتنكرت لنا فيه الدنيا وتدارت بوجهها عنا رافضه اللقاء
فنجدك انت امامنا مبتسما رفيق لآشد اللحظات
فأني احييك لصمودك بجانبناً
وستظل اعز الاصدقاء

2 comments:

Oma said...

بوست حزين اوي ياياسمين
ورفيق وحش اوي..يارب يبعده عنك
ياحبيبتي الحزن ده احنا اللي بنختاره مش هو اللي بيختارنا...ولو هو اختارك وجالك لازم انتي تبعدي عنه لانه مش نعم الرفيق..بالعكس ده اسوأهم وبيدمر الواحد...
الخاطره تحفه
بس وجعتني اوي

Yassmina said...

والله ياوؤووم مش عارفه ساعات بحس انه فعلا بيسيطر عليا بطريقه مش بعرف اتخلص منها
انا مش قصدت اوي انه صديق بمعنى الكلمه لكن شويه كنت بتكلم زي بسخريه انه زي الي واقف جنبنا مش بيسبنا
وعلى رأيك احنا ساعات الي بندور عليه عشان كده قلت
فانت كلحن نشتاق لسماعه معظم الاوقات
معرفش بقى انا حاسه اني كنت نكديه اوي فيه
بس حسب الحاله النفسيه بقى
:(